Мектеп жасына дейінгі балаларды қарапайым математикалық түсініктерге үйрету бойынша педагогикалық теория мен практикадабелгілі бір тәжірибеде жинақталады. Сонымен бірге қосымша білім беру жүйесінде мектеп жасына дейінгі балаларды математиканы оқытудың мүмкіндіктері әлі де жеткілікті зерттелмеген, бірақәр баланың жеке жұмыс жасауына көп мүмкіндік береді.
Степногорск қаласының Балалар-жасөспірімдер шығармашылығы орталығының "Қуаныш мектебі" ерте даму студиясында математика бойынша сабақтары 4-6 жастағы балалардың математикалық және логикалық ұғымдарды дамытуға арналған. Сабақтарды ұйымдастырудың негізгі формасы ойын болып табылады. Ойын-бұл баланың өзара әрекеттесуіне ықпалын тигізеді. Оның математикалық идеяларын байытады, мектеп жасына дейінгі баланың математикаға деген қызығушылығын арттырады, қиындықтарды жеңуге, қателіктерден қорықпауға, танымдық мәселелерді шешудің жолдарын дербес табуға, мақсатқа жетуге ұмтылуға үйретеді.
Мектеп жасына дейінгі балалармен жұмыс жасай отырып, мен мынадай міндеттер қойдым:
білімділік (салыстыруға, теңестіруге, есептеуге, есептеудің практикалық әрекеттеріне , терминологияны қолдануға, жасалған әрекеттер туралы мәлімдемелерге үйрету;
тәрбиелік (ұжымда жұмыс істеу қабілетін қалыптастыру, ұқыптылыққа, белсенділікке, жауапкершілікке, сабақтарда мінез-құлық пен қарым-қатынас мәдениетін қалыптастыруға тәрбиелеу);
дамытушылық (логикалық ойлауға, есте сақтауды дамытуға, қарапайым тұжырымдар жасауға, саусақтар мен қол буынының ұсақ қол моторикасын жақсарту).
«Қуаныш мектебі» студиясындағы сабақтар екі жылдық оқуға арналған.
1 және 2 жылдық оқудың әрбір тобында 8-ден 10-ға дейін бала оқиды.
Сабақтар теориялық және практикалық әрекеттерді қамтитын тақырыптардан тұрады.Білім беру оқу бағдарламасының барлық тақырыптары теориялық білімді игеруді ғана емес, сонымен қатар практикалық тәжірибені қалыптастыруды да қарастырады.
Практикалық жұмыстың негізі белгілі бір тапсырмаларды орындау болып табылады, атап айтқанда:
балалардың математикалық ұғымы туралы нақты білімі (сан және санау, 10-ға дейін тура және кері санау);
1-10 аралығындағы сандардың құрамын білу; кеңістікте бағдарлау (сол-оң, жоғарғы-төмен);
өлшем (ұзын-қысқа, кең-тар, биік-аласа, жуан-жіңішке, үлкен-кіші);
геометриялық фигураларды білу (жазықтық және көлемдік денелер);
уақыт бойынша бағдарлау (таң, күн, кеш, түн);
қосу және азайту туралы түсінік;
массаны өлшеу;
тақырыпты екі және төрт тең бөлікке бөлу;
нүкте, сызық (түзу, қисық)туралы түсінік;
қосындыны және қалдықты табу міндеттерін шешу;
дәптерде ұқыпты жұмыс істей білу.
Мектеп жасына дейінгі балалармен сабақтар білім беру және дидактикалық мақсаттарды анықтайды, олар мыналарды ескереді:
1) оқытудың коммуникативтік әдісі – мұғалімнің материалды ұсынуы және оқушылардың алған білімдерін игеруі;
2) оқытудың танымдылық әдісі– ұсынылған материалды бақылау, модельдеу, талдау және жалпылау арқылы оқушылардың жаңа материалды қабылдауы, түсінуі және есте сақтауы;
3) оқытудың түрлендіру әдісі– оқушылардың меңгеруі және іскерліктер мен дағдыларды шығармашылықпен қолдану, проблемалық, практикалық және танымдық тапсырмаларды орындау;
4) оқытудың жүйелеу әдісі – білімді, іскерлікті және дағдыларды жалпылау және жүйелеу;
5) оқытудың бақылау әдісі білімді, дағдыларды игеру сапасын анықтау, оларды қосымша практикалық тапсырмаларды орындау арқылы түзету. Оқыту әдістері қойылған міндеттерге, нақты жағдайларға, оқушылардың контингентіне және олардың дайындық деңгейіне байланысты. Математика сабақтарында оқушыларға алған білімдерін игеруге және жетілдіруге, шығармашылық және логикалық қабілеттерін дамытуға көмектесетін жұмыс формалары мен әдістері бар.
Дайындаған:
қосымша білім беру педагогы
Еременко В.Ю.