"1 + 1" Psy - клубының жұмыс тәжірибесінен және қалыптасу кезеңі
«1+1» Psy - клуб құру идеясы кездейсоқ емес, бұл инсайт емес; ол балаларды тікелей сұраудан және жасөспірімдер жасындағы балаларды дамытудың әлеуметтік-психологиялық жағдайынан туындап, бірте-бірте қалыптаса бастады.
Бұрын бірлестікте көшбасшылық дағдылардың негіздерін оқыта отырып, білімі және негізгі кәсіптік қызметі бойынша психолог ретінде біз жаттығулар, оқу, рөлдік ойындар, әңгімелер психологиялық білімнің элементтерін кезеңді түрде сабақ жоспарына енгізіп отырдық. Бұл ақпарат оқушылар арасында шынайы қызығушылық тудырды. Балалар сұрақтар қойды, талқылауға жеке тақырыптарды ұсынды және олар психологиялық бағдардың тәуелсіз ассоциациясын құруды талап етті.
Әрине, жасөспірімдік шақты кең мағынада сыншыл кезең деп атайтыны бүгінде ешкімге де жасырын емес. Психологтар жасөспірімдік дағдарысты балалық шақтан ересектікке ауысу деп бөліп көрсету дұрысырақ екенін атап көрсетеді. Бұл жастағы проблемалар осы жастағы балалардың он негізгі қажеттіліктерін қанағаттандыру жолдарын іздеумен байланысты болуы мүмкін.
- Айыптаусыз және бағалаусыз назар аудару және қолдау қажеттілігі;
- Ересектер ұстап тұруы керек нақты (бірақ жақын емес) ережелер мен шекаралардың қажеттілігі;
- Өмірлік тәжірибе арқылы дамыту және оқыту қажеттілігі;
- Қызықты өмірлік оқиғаларға қажеттілік;
- Ләззат қажеттілігі;
- Құрмет пен тану қажеттілігі;
- Құрдастарымен қарым-қатынас және қабылдау қажеттілігі;
- Өз пікірін сенімді қорғай білу қажеттілігі;
- Шығармашылықта өзін-өзі таныту және өзін-өзі жүзеге асыру қажеттілігі;
- Өмірлік мақсат қою қажеттілігі. (Емельянова Е.В. Қазіргі жасөспірімнің психологиялық мәселелері және оларды оқытудағы шешу. - Петербург: Сөйлеу, 2008. - 336 б)
Барлық осы қажеттіліктер бір мезгілде жасөспірімнің жеке басының үлкен ресурсы болып табылады. Жасөспірімдер бір-бірімен ой бөлісіп қана қоймай, адам және оның өмірі туралы қосымша ақпарат алатын, өзімен және басқа адамдармен қарым-қатынас жасаудың жаңа, тиімді әдісін игеретіндей жұмыс түрлерін ұйымдастыру орынды болды. Дәл осындай жұмыс түрі «1+1» Psy -клубы ұсынады.
Қосымша білім берудің зор әлеуетінің арқасында біз екі жылға арналған авторлық білім беру оқу
бағдарламасы әзірленіп, бекітілді, 13 жастан 18 жасқа дейінгі балаларды қабылдау жүргізілді, Степногорск қаласының Балалар-жасөспірімдер шығармашылық орталығында тренингтік аудиторияның болуына ықпал етті.
Біздің кездесулеріміздің формалары әр түрлі: білімді, білікті, дағдыларды беру бойынша мастер-класстар ( ЗУН), психологиялық практикумдар, рѕу-зертханалар, коуч-сессиялар, тренингтер. Көбінесе біз балалармен бірге инновациялық психологиялық технологиялардың элементтерін табамыз және қолданамыз:
арт-терапия, атап айтқанда нейрографикалық сурет,
проблемалық-іздеу сипатындағы тәсілдер,
ақпараттық- коммуникациялық технологиялар, флештренингтер; ойын техникасы
(дидактикалық, диагностикалық, терапиялық, дамытушылық, ойын-сауық);
метафоралық психотерапия;
бекітулер мен нұсқаулар, позитивті психология мен НЛБ синтезі және т.б.
Сабақтарда теориялық және практикалық ақпарат бір-бірімен тығыз байланысты.
Жыл бойы психикалық процестер, психологиялық параметрлер зерттеледі
жеке тұлғаның эмоциялық интеллекциясына, жас кезеңділігіне, психосоматика, родология, конфликтология негіздеріне, манипуляция формаларына және конструктивті өзара іс-қимылды құруға ерекше назар аударылады.
Ай сайын "Адам экологиясы" циклі аясында сабақтар өткізіледі, онда әңгіме, семинарлар, тренингтер түрінде біз адамның ішкі әлемінің қоршаған шындықпен байланысы, өзара әсер ету және осы заттар арасындағы алмасу туралы сөйлесеміз. Сабақтың міндетті элементі және тәуелсіз тақырып ретінде дағдарыс жағдайында алдын-алу және өзіне-өзі көмек көрсету әдістері, хабардарлық әдістері, психоэмоционалды стрессті жеңілдету әдістері қолданылады.
Кәсіптік бағдар беру циклі енгізілген, қонақтар шақырылады, сұхбат барысында олардың өмір жолы, өрлеуі мен құлдырауы, ресурстары мен сарқылу себептері, мамандықты таңдауы және жүзеге асыру кезеңдері және дүниетанымын қалыптастыру туралы әңгімелейді. "Ақыл-ой қадамдары" практикумы- жұмыста шағын конкурстар, тесттер, сауалнамалар, сұхбаттар, презентациялар, өзін-өзі таныстыру сияқты қорытынды бақылау формалары қолданылады.
Біздің бірлескен қызметіміздің жоспарланған нәтижелері жеке мәселелерді дербес шешудің сындарлы алгоритмін жасау болып табылады.
БЖШО МКҚК-ның "Отбасылық кеңес беру" жобалық кеңсесінің педагог-психологы, қосымша білім беру педагогы Барт О. Г. дайындады.