«Мектеп оқушыларын театр өнерін
эстетикалық құрал ретінде тәрбиелеу!
«Театрға қарағанда талап ететін
мамандықты білмеймін
неғұрлым нақтыланған форма мен
таза адамгершілікті»
Дени Дидро.
Қазіргі педагогика театрдың мүмкіндіктерін мектеп оқушыларына эстетикалық тәрбие берудің нақты құралы ретінде қарастырады.Мектепте оқу-әр бала үшін қиын және қызықты жол.Оны күнделікті сабақтарды ұсынудың стандартты емес тәсіліне тарту арқылы-осылайша балаға мектепте оқу процесінде туындайтын қиындықтарды жеңуге, сондай-ақ балаларда ең жоғары эстетикалық сезімдерді дамытуға көмектесуге болады.
Театрландырылған іс-әрекетте эмоционалдық-сезім саланың дамуы жүреді. Балалар кейіпкерлердің сезімдері мен көңіл-күйлерін түсіне бастайды, оларды жеткізуге тырысады және сонымен бірге ұқсас сезімдер мен эмоцияларды сезінеді.Оқушылардың бойында ұсынылған жағдайларда, уақыт пен кеңістікте бағдарлау қабілеті,жаңа қозғалысты, қарқынды,ырғақты тез игеру қабілеті сияқты дағдыларды дамыта отырып, жаттығулар ішкі жинақылықты қалыптастыруға, оқу,білім беру және шығармашылық процеске белсенді қатысуға дайын болуға ықпал етеді.
Театрдың басты қағидасы - алдымен адамды, содан кейін актерді тәрбиелеу және қалыптастыру.Өздеріңіз білетіндей,театр-бұл ұжымдық өнер, сондықтан сабақтардағы шығармашылық қызмет пікірлестердің достық ұжымын біріктіруге бағытталған.Ұжымда жұмыс істеу– ойында, қойылымда, репетициялық іс-әрекетте, артикуляциялық аппаратты дамыта отырып,балаларды біріктіреді, серіктестік, өзара көмек сезімі туралы түсінік береді, көпшілік алдында сөйлеу дағдыларын игеру процесін жеделдетеді.
Айтпақшы,барлық жастағы оқушыларды оқытуға қолдануға болады, бірақ мұның бәрін мүмкін емес. Балалар ұжымда құрдастарымен оқиды, біреуге бейімделу оңай, біреуге қиынырақ болады. Сонымен, сауатты педагог біртұтас тату ұжымды біріктіруге мүмкіндік беретін барлық әдістер мен тәсілдерді қолданады. Бірақ педагог мұндай жұмыс үшін белгілі бір жағдайлар жасауы керек: балалармен сабақтарда театр костюмінің элементтерін, реквизиттерді, декорацияларды, сондай-ақ атмосфераны дәлірек құру үшін ойнайтын жабдықты немесе музыкалық аспаптарды қолдана білуге.
Театр сабақтың психологиялық жайлы атмосферасын құруға мүмкіндік береді. Балалар сабақта орындайтын театрлық жаттығулар келесі мақсаттарды жүзеге асыруға бағытталған:
Мектептегі сабақтарда театрландырылған іс-әрекет процесінде когнитивті саланың дамуы эмоционалдық-сезімтал, ерікті және адамгершілік салалардың дамуымен тығыз байланысты. Сонымен, балалар айналасындағыларды тек ақылмен ғана емес, жүрегімен де біледі, олар жақсылық пен жамандық, қуаныш пен қайғы, жақсы мен жаман, қиын және оңай сияқты категорияларға өз көзқарастарын білдіруге тырысады.Олар кейде кейіпкерді бір немесе басқа арасында таңдау жасау қаншалықты қиын екенін түсінеді.
Эмоционалды,моральдық, эстетикалық және интеллектуалдық принциптері бірдей дамыған тұлғаны шынымен тұтас деп атауға болады. Балада екеуін де дамытуға тырысу керек. Біздің әрқайсымызда қиялдың белсенді және пассивті түрі бар.Белсенді қиялдың екі түрін кесіп өту - актерлік және көрермендік және "Театр сиқыры"деп аталатын нәрсені тудырады.Театр өнерінің артықшылығы ол көрнекілік пен нақтылықпен қиялды тірі әрекетке айналдырады.
Бастауыш мектеп жасында сабақтарда театр негіздерін қолдану дамуға көмектеседі: - зейін, өйткені бұл жаста оның барлық қасиеттері қарқынды дамиды. – әсіресе, зейін көлемі күрт артады, оның тұрақтылығы артады, ауысу және тарату дағдылары дамиды.-осылайша жас оқушыларға білім беру ғылымдарын оңай білуге көмектеседі.Театр педагогикасы дамушы театр ойындарын, назар аудару жаттығуларын ұсына отырып, таптырмас түзеткіш рөлін атқарады.
Осылайша, қорытынды жасауға болады.Театр өнерінің негіздері мен әдістерін қолдану, балалардың мектеп өмірінде өте пайдалы, маңызды және өзекті болып табылады.Қазір әр түрлі технологиялармен, инновациялармен жабдықталған заманауи білім беру дәуірі және балалармен жұмыс істейтін әрбір педагог балаларға жалпы және эстетикалық тәрбие беру үшін неғұрлым жақын және қызықты және түсінікті болатын оқытудың қолайлы моделін таңдайды.
Дайындаған:
Сулейменова Е.В.
БЖШО-ның қосымша білім беру педагогы,«Лимпопо» театр студиясының жетекшісі