"АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ СТЕПНОГОРСК ҚАЛАСЫ БОЙЫНША БІЛІМ БӨЛІМІНІҢ ЖАНЫНДАҒЫ СТЕПНОГОРСК ҚАЛАСЫНЫҢ БАЛАЛАР-ЖАСӨСПІРІМДЕР ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ОРТАЛЫҒЫ» МЕМЛЕКЕТТІК КОММУНАЛДЫҚ ҚАЗЫНАЛЫҚ  КӘСІПОРЫНЫ.
ГОСУДАРСТВЕННОЕ КОММУНАЛЬНОЕ КАЗЕННОЕ ПРЕДПРИЯТИЕ «ЦЕНТР ДЕТСКО-ЮНОШЕСКОГО ТВОРЧЕСТВА ГОРОДА СТЕПНОГОРСК ПРИ ОТДЕЛЕ ОБРАЗОВАНИЯ ПО ГОРОДУ СТЕПНОГОРСК УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ  АКМОЛИНСКОЙ ОБЛАСТИ»

, )N\vzq"EhھwX'

  

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

«Педагог пен ата-ана арасындағы нәтижелі қарым-қатынасы» әдістемелік кеңестегі баяндама

 «Отбасы  және Қосымша білім беру мекемесі:Ынтымақтастық қырлары»

 

 «Педагог пен ата-ана арасындағы

нәтижелі

қарым-қатынасы»

әдістемелік кеңестегі баяндама

 

 

Барт Оксана  Геннадьевна

                                    Степногорск қ. БЖШО МКҚК

      Педагог-психолог,қосымша білім беру педагогы

 

 

 

                                       Степногорск   қаласы–2023 ж.

 

 

 

Ата-аналар мен олардың балалары қосымша білім беру мекемесіне келгенде олардың мүдделеріне, бейімділіктеріне, құндылықтарына сәйкес ерікті таңдау негізінде қызметке келеді. Бұл тұрғыда отбасы қосымша білім беру мекемесіне қатысты тек тұтынушы және әлеуметтік тапсырыс беруші ретінде ғана емес, сонымен қатар серіктес ретінде де әрекет етеді. Қазіргі ата-аналар қосымша білім беру мекемесін баланың хоббиін дамытуға, оның бос уақытын ұйымдастыруға арналған орын ретінде ғана емес, сонымен бірге, ең алдымен, баланың білім беру жетістіктеріне қызығушылық танытады және білім беру нәтижесіне бағытталған.Сондықтан қосымша білім беру педагогі  үшін  ата-аналармен серіктестік орнату, қолдау мен мүдделер ортасын құру, өзара түсіністік, ынтымақтастық және өзара іс-қимыл жасау өте маңызды болып  табылады.

    Қосымша білім беру мекемелері баланың табысты тұлғасын тәрбиелеуде, қалыптастыруда  және дамытуда үлкен рөл атқарады. "Қосымша" сөзінде бұл білім берудің бірегейлігінің мәні жатыр.Қосымша білім беру мекемелерінің қызметі баланың бос уақыты аясында жүреді. Бұл білім балаға шығармашылық қабілеттерін дамытуға, қосымша білім, дағдылар мен икімділігін игеруге мүмкіндік береді. Қосымша білім берудің барлық  артықшылықтарына  қарамастан, қосымша білім беру мекемелері мен отбасының тығыз қарым-қатынасынсыз, ата-аналардың белсенді қатысуынсыз, қызығушылығынсыз және қолдауынсыз балада табысты тұлғаны тәрбиелеу мүмкін емес.

Отбасымен өзара қарым-қатынасы қосымша білім беру педагогы жұмысының маңызды бағыттарының бірі болып табылады. Ата-аналарды мекеменің білім беру кеңістігіне тарту, жас ұрпақты тәрбиелеуде серіктестік қарым-қатынас құру білім беру процесін қызықты, нәтижелі және жағымды оқиғаларға толы етуге мүмкіндік береді.Педагогтің басты міндеттерінің бірі-отбасын біріктіруге, ата-аналар мен балалар арасындағы басқа қарым-қатынастардың қалыптасуына, отбасында балаға қолайлы жағдай жасауға, олардың бірлескен іс-әрекеті мен қарым-қатынас дағдыларын қалыптастыруға ықпал ету.

Қосымша білім беру мен отбасылардың өзара әрекеттесуінің өзіндік ерекшеліктері бар және мектептегі ата-аналармен қарым-қатынастан өзгеше. Қосымша білім берудегі оқушылар, ата-аналар мен тәрбиешілер арасындағы қарым-қатынас таңдау еркіндігіне негізделген. Бірақ, әдетте, ата-аналардың көпшілігі мұғалімдермен жүйелі түрде қарым-қатынас жасаудың қажеттілігін көрмейді, нәтижесінде баланың отбасымен тиімсіз қарым-қатынас проблемасы анықталады. Ата-аналардың қосымша білім беру жүйесіндегі баланың іс-әрекетіне қатынасы көбінесе парадоксалды болып табылады:

  • бір жағынан – ата-аналар баланың "пайдалы іспен"айналысуына мүдделі;
  • екінші жағынан, ата-аналардың едәуір бөлігі сабақтар мен педагогке өте "тұтынушылық қатынасты" көрсетеді. Ата – аналардың балалар бірлестігі қызметінің мазмұнын, оның баланың дамуындағы маңыздылығын түсінуі де қиын-сабақтар маңызды емес нәрсе ретінде қарастырылады немесе оларды бірден бастапқы кәсіби дайындық ретінде қарастырады.

Сонымен қатар, тәрбие мәселелерін сәтті шешу тек отбасы мен басқа да әлеуметтік институттардың күш-жігерін біріктіру арқылы мүмкін болады.

Қосымша білім беру педагогтері мен ата-аналарды баланың денсаулығына, дамуына қамқорлық жасау, бірлескен қызметте сенім мен жеке табыс атмосферасын құру біріктіреді.Педагогтің басты міндеттерінің бірі-отбасын біріктіруге, ата-аналар мен балалар арасындағы басқа қарым-қатынастардың қалыптасуына, отбасында балаға қолайлы жағдай жасауға, олардың бірлескен іс-әрекеті мен қарым-қатынас дағдыларын қалыптастыруға ықпал ету.Тәрбиеленушілерінде сенімді қарым-қатынас орнататын педагогтің басты алаңдаушылығы оның оқушыда қол жеткізген жетістіктерін шоғырландыру және оны жаңа жетістіктерге оң көзқараспен қарау қабілетінің арқасында қалыптасатын мейірімді оқу ортасы болуы керек. Бірлестікте осындай жағымды атмосфераны құрудың ең тиімді құралы-бұл оқу процесінде ынтымақтастық  жағдайынан туындайтын, тікелей педагогпен және сабақтарды дұрыс ұйымдастыруы (үй-жай,рәсімдеу, сабақтар үшін оңтайлы кесте, демалыс),педагогпен сәтті қарым-қатынас жасауға,оқуда жетістіктерге жету үшін мүмкіндік беретін оқушының іс-әрекетін  ынталандырылып отырылуы тиіс .

Білім алушылардың ата-аналарымен жұмыстың негізгі мақсаты балалар мен ата-аналардың өзара іс-қимылы үшін психологиялық-педагогикалық жағдайлар жасау, педагогтердің, ата-аналардың, балалардың серіктестік қатынастарын нығайту, біртұтас гуманистік, мейірімді тәрбие ортасын құру үшін отбасының әлеуметтік-мәдени әлеуетін жұмылдыру. Ата-аналармен оқшаулану мен ресми байланыстың орнына, қосымша білім беру педагогтері отбасымен, ата-аналарымен, соның ішінде білім беру процесінде әлеуметтік серіктестікке ұмтылуы керек.

Балалардың, ата-аналардың және педагогтердің ынтымақтастығын қалыптастыру, ең алдымен, бұл процесте ересектердің қарым-қатынасы қалай  қалыптасатынына байланысты.Тәрбиенің нәтижесі педагогтер мен ата-аналардың бірлескен жұмысы жағдайында ғана сәтті болуы мүмкін, өйткені олар бірдей балаларды тәрбиелейді.Бұл одақтың негізінде ұмтылыстардың бірлігі, оқу-тәрбие үдерісіне көзқарастары, белгіленген нәтижелерге қол жеткізу жолдары.

Ата–аналармен қарым- қатынас ересектерге отбасылық байланыстарды дамытудағы өз рөлін түсінуге, баланың әл-ауқатына жақсы қамқорлық    жасауға, оны интеллектуалды, әлеуметтік, сенсорлық, этикалық, эстетикалық тұрғыдан дамытуға көмектесетін шаралар кешенін қамтиды.

Ата-аналармен ынтымақтастықтың міндеттері:

1. Әр оқушының отбасымен серіктестік орнату.

2. Толық даму мен білім алу үшін күш-жігерді біріктіру.

3. Ортақ мүдделер атмосферасын құру, эмоционалды қолдау.

4. Ата-аналардың тәрбиелік дағдыларын белсендіру және байыту.

Балаларға қосымша білім беру жүйесі қосымша білім беру педагогтерінің кәсіби қызметінде жеке тұлғаның қалыптасуын анықтайтын барлық фактілердің әсерін ескеру ғана емес, қажеттілігін анықтайтын білім беру саласының құрамдас бөліктерінің бірі болып табылады. Сонымен қатар, мүмкін болса, олардың мағыналы өзара әрекеттесуі үшін жағдай жасау.

Ата-аналарды балаларымен бірлескен іс-шараларға тарту үшін, ата-аналарға баласына жаңа әрекетке қарау мүмкіндігін беру, қосымша білім беруде бірге көбірек уақыт өткізу мүмкіндігін беру үшін отбасымен жұмыстың келесі формалары қолданылады. белсенді қолданылады:

1. Топтық формалар:

  • Ашық есік күндері.
  • Конференция.
  • Ата-аналар жиналысы.
  • Шығармашылық шеберханалар.
  • Мемлекеттік-қоғамдық жұмыс нысандары.
  • Бірлескен ойын әрекеті.

2. Жеке формалар:

  • Сауалнама, диагностика.
  • Жеке кеңес беру (әңгіме).
  • Ағартушылық жұмыс.

     Отбасылық мерекелерді ұйымдастыру-балалар, педагогтар мен ата-аналар ынтымақтастығының мынадай міндеттерді шешуге бағытталған пәрменді нысандарының бірі: ересектер мен балалардың қарым-қатынасындағы кедергілерді еңсеру; тәрбиеленуші ересектерде балалардың эмоционалдық күйлері мен сезімдерін түсіну қабілетін дамыту; педагог мамандардың ұсынымдарына сүйене отырып, ата-аналардың отбасылық мерекелерді өткізу тәжірибесін алуы. Көптеген педагогтердің пікірінше, тәрбие процесінің барлық мүшелерінің өзара әрекеттесуінің ең тиімді түрі-мастер-класс. Ол педагогтер мен ата-аналардың бірлескен ынтымақтастығына және балалар мен ата-аналардың бірлескен жұмысына негізделген. Бұл форма балалар, ата – аналар,педагогтер-бір ұжымның мүшелері деп болжайды. Оларды ортақ алаңдаушылықтар, жағдайды біріктіреді, олардың нәтижесі олардың өзара әрекеттесу сипатына байланысты. Кез-келген, тіпті ең қиын жағдайдағы басты көмекшілер, негізгі тірек болатын және  қолдау көрсететін, әр бала үшін  сүйікті және ең жақын адамдары  ол ата-аналар болып  саналады.

Ата – аналармен жұмыс кешенді шараларды қамтиды-ересектерге отбасылық байланыстарды дамытудағы өз рөлін түсінуге, баланың әл-ауқатына жақсы қамқорлық жасауға, оны интеллектуалды, әлеуметтік, сенсорлық, этикалық, эстетикалық тұрғыдан дамытуға көмектесетін психологиялық білім берудің, оқытудың, кеңес берудің, алдын-алудың әртүрлі формалары.

Ата - аналармен ынтымақтастық міндеттері :

  • Әр білім алушының отбасымен серіктестік қарым-қатынас орнату.
  • Толыққанды даму мен тәрбие үшін күш біріктіру.
  • Мүдделер қауымдастығы, эмоционалды қолдау атмосферасын құру.
  • Ата-аналардың тәрбиелік дағдыларын жандандыру және байыту.

Балаларға қосымша білім беру жүйесі білім беру саласының құрамдас бөліктерінің бірі болып табылады, бұл қосымша білім беру педагогтерімен кәсіби қызметінде жеке тұлғаның қалыптасуын анықтайтын барлық фактілердің әсерін ескеріп қана қоймай, мүмкіндігінше олардың өзара әрекеттесуіне жағдай жасау қажеттілігін анықтайды.

Қосымша білім беру мекемелері мамандарының және тәрбиеленушінің отбасының табысты өзара іс-қимылы үшін: ата-аналармен жұмыс мазмұнын, нысандарын, әдістерін үнемі жаңартып отыру; ата-аналардың психологиялық-педагогикалық білім саласындағы өзін-өзі тәрбиелеу процесіне қызығушылығын ояту; педагогтермен ата-аналардың балалармен бірлескен қызмет, қарым-қатынас саласын кеңейту қажет.

Библиографикалық тізімі:

1. Беляева М. А. Клуб мүгедек балалардың отбасыларымен әлеуметтік-мәдени қызметтің ұйымдастырушылық түрі ретінде [Мәтін] / М. А. Беляева, О. Ю. Буторина / / Пед. Ресейдегі білім. - 2010. - № 1. - 39-46 б.

2. Болотова М.И. Отбасы және балаларға қосымша білім беру мекемесі: ынтымақтастық  қырлары [Электрондық ресурс] / Болотова М.И. / / ППУ. 2008. №2. URL кіру режимі: http://cyberleninka.ru/article/n/semya-i-uchrezhdenie-dopolnitelnogo-obrazovaniya-detey-grani-sotrudnichestva

3. Бочарова Н. И.Мектеп жасына дейінгі балалармен сауықтыру отбасылық демалысы [Мәтін] / Н. И.Бочарова. - М.: АРКТИ, 2003. - 94 б.

4. Қосымша білім беру және тәрбие қызметі [Электрондық ресурс]: Калуга облысының билік порталы,-Калуга,2013.-кіру режимі http://www.admoblkaluga.ru/sub/education/obraz/dop/

5. Журкина, А. Я. Балаларға қосымша білім берудің жетістігіне қол жеткізу мақсатында әлеуметтік серіктестердің өзара әрекеті [Мәтін] / А. Я. Журкина / / педагогтердің кәсіби жетістіктері-Білім беру сапасын арттыру ресурсы. (Балаларға қосымша білім беру жүйесі қызметкерлерінің шығармашылық шеберханасы. 2-шығарылым). Мақалалар жинағы. - Шуя: ФГБОУ ВПО "ИвГУ" Шуй филиалының басылымы, 2013 ж.-  10-19б.

6. Шульга, И. И. педагогикалық анимация-бос уақытты ұйымдастырушының жаңа кәсібі / И. И. Шульга / / СГУТиКД хабаршысы. - 2011. - № 3 (17). -  145-149 б.


Текст