Дарынды балалармен ұйымдастыру. Жұмыс әдістері мен формалары.
1.Кіріспе
Қазіргі білім беру жүйесі білім беру ғана емес, сонымен қатар әр оқушының жеке қабілеттерін ашуға жағдай жасау міндетіне тап болады. Бұл әсіресе қабілеттері ерекше назар аударуды және көзқарасты қажет ететін дарынды балалар үшін өте маңызды. Дарынды балалар-бұл математика, өнер, музыка, спорт және басқа салаларда жоғары нәтиже көрсетеді..
Алайда, мұндай балалардың толыққанды дамуы үшін оларға қосымша білім беріп қана қоймай, өсу мен өзін-өзі жүзеге асыру үшін арнайы жағдайлар жасау қажет. Бұл тұрғыда дарынды балаларға өз таланттарын қажеттіліктеріне қарай дамытуға мүмкіндік беретін икемді және әртүрлі оқыту түрлерін ұсына отырып, қосымша білім беру шешуші рөл атқарады.
Менің сөзімнің мақсаты-дарынды балалармен қосымша білім беруде жұмыс істеудің теориялық негіздерін қарастыру, сондай-ақ олардың оқу процесін тиімді ұйымдастыру үшін қолдануға болатын практикалық тәсілдерді, әдістер мен формаларды талқылау.
2. Дарынды балалармен жұмысты ұйымдастырудың теориялық негіздері
Дарынды балалармен жұмыс істеу олардың қабілеттерін анықтауға ғана емес, тиімді дамытуға көмектесетін бірқатар теориялық тұжырымдамалар мен тәсілдерді ескеруді талап етеді.
Дарындылық-бұл баланың белгілі бір салада немесе хореография, музыка, бейнелеу өнері, спорт және т.б. сияқты бірнеше салада жоғары қабілеттерге ие болуы. Бұл балалар ерекше интеллектуалды, шығармашылық немесе әлеуметтік дағдыларды көрсете алады, бұл оларға құрдастарына қарағанда аз күш жұмсап, жоғары нәтижелерге қол жеткізуге мүмкіндік береді.
Алғашқы сабақтарда балаларды бақылай отырып, мен олардың үйлесімді, мәнерлі қозғалыстарға бейімділігіне назар аударамын, бұл хореографиялық дарындылықтың белгілерінің бірі. Мұндай белгілер бірнеше. Олар мыналарды қамтиды:
Бұл қасиеттерді дамытуға болады, бірақ дарынды балаларда олар көбінесе оқудың алғашқы кезеңдерінде табиғи түрде көрінеді.
2. Шығармашылық және импровизация
Хореографиядағы дарынды балалар көбінесе оқуға шығармашылық көзқарастың жоғары дәрежесін көрсетеді. Бұл білдірілуі мүмкін:
Өз сабақтарымда балалардың шығармашылық белсенділігін бақылай отырып, мен би қимылдарымен оңай және сенімді тәжірибе жасап, қызықты, стандартты емес комбинациялар жасайтындарды бөліп көрсетуге тырысамын.
3. Шоғырлану мен табандылықтың жоғары деңгейі
Би өнері жоғары шоғырлану мен табандылықты қажет етеді. Дарынды балалар әдетте:
Бұл балалар көбінесе алғашқы сабақтарда жақсы нәтиже көрсетіп, жаңа би формалары мен стильдерін тез меңгеру қабілетін көрсетеді.
3.Дарынды балалармен жұмысты ұйымдастырудың негізгі тәсілдері, әдістері мен формалары.
Хореографияда дарынды балалармен жұмысты ұйымдастыру шығармашылық дамуды, дене шынықтыруды және оқу процестерін дараландыруды біріктіретін ерекше тәсілді қажет етеді. Мен өз жұмысымда бірнеше негізгі аспектілерді қолданамын.
• Дарынды балалармен жұмыс жасаудағы мұғалімдердің рөлі. Біз, мұғалімдер, жай ғана тәлімгер емес, баланың әлеуетті қабілетін дамытуға көмектесетін жаттықтырушы болуымыз керек. Бұл шығармашылық белсенділікті қолдауды, өз бетінше ойлауды ынталандыруды және оқу процесінде туындайтын қиындықтарды жеңуге көмектесуді қамтиды. Біз білім беру процесін әр баланың ерекшелігіне бейімдей білуіміз керек, бұл оған өзін-өзі жүзеге асыруға мүмкіндік береді.
Жұмыс әдістерінен басқа, дарынды балаларға арналған оқу процесін ұйымдастыруда қолдануға болатын бірқатар формалар бар.
Байқаулар мен фестивальдерге қатысу үшін жағдай жасау
Байқаулар мен фестивальдерге қатысу дарынды балалардың кәсіби өсуінде маңызды рөл атқарады, бұл оларға өз жетістіктерін көрсетуге және көпшілік алдында сөйлеу тәжірибесін алуға мүмкіндік береді.
.Байқаулық қойылымдарға дайындық: мен балалармен техникалық орындау тұрғысынан да, психологиялық дайындық тұрғысынан да байқаулар мен фестивальдерге мұқият дайындаламын. Бұл баланың өз қабілеттерін жоғары деңгейде көрсете алуы үшін маңызды.
Конкурстар процесінде қолдау: балаға көпшілік алдында сөйлеуге байланысты толқулар мен стресстерді жеңуге көмектесу арқылы қолдау атмосферасын құру және сәттілік тек жеңіске ғана емес, сонымен қатар оқу процесі мен өзін-өзі көрсетуге де байланысты екенін түсіну.
Сарапшылармен шеберлік сыныптары мен семинарлар. Біз әрқашан қаламызда да, көшпелі байқауларда да өтетін шеберлік сабақтарына қатысуға тырысамыз. Белгілі бір саладағы мамандармен кездесулер ұйымдастыру дарынды балаларға көкжиектерді кеңейтуге көмектеседі.
3. Заманауи технологияларды қолдану
Дарынды балалармен жұмыс жасауда мен оқу мүмкіндіктерін кеңейтуге көмектесетін заманауи технологияларды қолданамын:
Бейне сабақтар мен онлайн платформалар, онда біз би стильдері мен әдістерін көреміз, содан кейін тәжірибеде үйренеміз.
Хореографиядағы дарынды балалардың физикалық қабілеттері ғана емес, сонымен қатар айқын әртістік қабілеті де бар. Олармен жұмыс тек техникалық жағын жақсартуға ғана емес, эмоционалды экспрессивтілікті дамытуға да бағытталуы керек.
• Техниканың үйлесімі: өз жұмысымда әр түрлі би стильдері мен тәсілдерін оқыту бағдарламасына енгіземін, бұл оқушының жан-жақты дамуына ықпал етеді. Мысалы, балалар классикалық балет, заманауи би немесе джазды қабылдай алады, бұл олардың икемділігін, үйлестіруін және би арқылы эмоцияларды білдіру қабілетін дамытуға мүмкіндік береді.
Жақында біз қызықты жобаға, «Даладағы қала» балетіне қатыстық. Бұл өте қызықты тәжірибе болды. Қаланың дарынды студенттерінен хореографияның барлық бағыттарынан (классикалық балет, халықтық және заманауи хореография) тұратын көп жанрлы балет жасалды.
• Көркемдік шеберлікті дамыту: біздің сабақтарымызда қимыл-қозғалыстың мәнерлілігін дамытуға да көп көңіл бөлінеді, осылайша бала қимыл-қозғалысты орындап қана қоймай, оған өзінің эмоциясын салып, қайталанбас, жарқын бейнелер жасайды. Осы мақсатта мен сахналық қойылымдарды, концерттер мен байқауларға қатысуды жиі пайдаланамын.
6. Психологиялық қолдау және мотивация
Хореографиядағы дарынды балалар, басқа салалардағы сияқты, шамадан тыс жүктеме, ішкі күмән немесе перфекционизмге тап болуы мүмкін. Мұғалімдер тек техникалық ғана емес, психологиялық қолдау көрсетуі керек.
• Психологиялық кеңес беру: Біздің ұйымда студенттерге материалды меңгеруге байланысты эмоционалдық қиындықтарды жеңуге көмектесу үшін тұрақты әңгімелесулер, тренингтер және бағдарламалар жүргізетін штаттық психолог бар. Бұл әсіресе байқаулар мен концерттік қойылымдар аясында маңызды.
Осылайша, дарынды балалармен қосымша білім беру саласында жұмыс істеу-бұл жеке көзқарасты, жоғары білікті мұғалімдерді және әр баланың ерекшеліктерін ескеретін арнайы әзірленген бағдарламаларды қажет ететін маңызды және көп қырлы процесс. Олардың шығармашылық және интеллектуалдық қабілеттерін дамытып қана қоймай, олардың үйлесімді және жан-жақты дамуына жағдай жасау маңызды.
Қосымша білім беру дарынды балаларға пәндерді терең зерттеу, байқаулар мен фестивальдерге қатысу, сондай-ақ коммуникативтік және әлеуметтік дағдыларды дамыту арқылы өз әлеуетін іске асыруға бірегей мүмкіндіктер береді. Мұғалімдердің, ата-аналардың және бүкіл білім беру қауымдастығының қолдауы сенімді және шығармашылық тұлғаларды қалыптастыру үшін өте маңызды.
Мұндай балалармен жұмыс-бұл әр түрлі салаларда жоғары білікті мамандарды қалыптастыру ғана емес, сонымен қатар болашақта кәсіби және жеке өзін-өзі жүзеге асыруға дайын үйлесімді, табысты адамдарды тәрбиелеу.
Волянская В.Н.