"АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ СТЕПНОГОРСК ҚАЛАСЫ БОЙЫНША БІЛІМ БӨЛІМІНІҢ ЖАНЫНДАҒЫ СТЕПНОГОРСК ҚАЛАСЫНЫҢ БАЛАЛАР-ЖАСӨСПІРІМДЕР ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ОРТАЛЫҒЫ» МЕМЛЕКЕТТІК КОММУНАЛДЫҚ ҚАЗЫНАЛЫҚ  КӘСІПОРЫНЫ.
ГОСУДАРСТВЕННОЕ КОММУНАЛЬНОЕ КАЗЕННОЕ ПРЕДПРИЯТИЕ «ЦЕНТР ДЕТСКО-ЮНОШЕСКОГО ТВОРЧЕСТВА ГОРОДА СТЕПНОГОРСК ПРИ ОТДЕЛЕ ОБРАЗОВАНИЯ ПО ГОРОДУ СТЕПНОГОРСК УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ  АКМОЛИНСКОЙ ОБЛАСТИ»

, )N\vzq"EhھwX'

  

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

"Жануарлар мен өсімдіктер" мектеп жасына дейінгі балаларға арналған сабақтар циклынан кіріктірілген сабағы

"Жануарлар мен өсімдіктер"

мектеп жасына дейінгі балаларға арналған сабақтар циклынан кіріктірілген  сабағы

 

 

 

Білім беру салаларын интеграциялау:

«Сөйлеуді дамыту», 

«Танымдық даму»,

«Әлеуметтік-коммуникативтік», 

«Көркемдік-эстетикалық», 

«Дене шынықтыру».

 

 

 

 

                                                              «Дүниетану»-бөлімі

Жетекшісі: Қамза Ш.Д.,

қосымша білім беру педагогы

 

 «Сәндік-қолданбалы шығармашылық» –бөлімі

 Жетекшісі: Акимова И.Б.,

 қосымша білім беру педагогы

 

 

 

 

 

 

Степногорск  қ.– 2025 жыл

 

Мақсаты: балаларға жапырақты және қылқан жапырақты ормандарында мекендейтіні  туралы білімді жалпылау және бекіту, сонымен қатар қағаз дайындамаларынан көлемі үлкен  күнбағыстың әдемі бейнесін жасау.

Міндеттері:

Білімділік:

  • балалардың жапырақты және қылқан жапырақты ормандар туралы түсініктерін нақтылау;
  • орманның әр түріне тән тұрғындармен таныстыру;
  • осы немесе басқа жануардың қай орманға "жататынын" анықтау қабілетін бекіту;
  • сурет элементтерін көлемді пішінге салу техникасын үйрету.

Дамытушылық:

  • логикалық ойлауды, зейінді, есте сақтауды және сөйлеуді дамыту;
  • салыстыру, жалпылау және жіктеу қабілетін дамыту;
  • шығармашылық тапсырманы орындау кезінде ұқыптылықты пен дәлдікті дамыту.

Тәрбиелік:

  • табиғатқа деген қызығушылық пен жануарларға қамқорлықпен қарауға тәрбиелеу;
  • ойын әрекеті арқылы жағымды эмоциялар туғызу;
  • эстетикалық және көркем қабылдау сезімін, шығармашылық көзқарасты және бір-бірінің жұмысына құрметпен қарауды тәрбиелеу.

Жұмыс түрі: фронтальды, кіші топтарда.

Сабақ түрі: аралас.

 

Сабақ кезеңдері (1 және 2 бөлім):

  • Ұйымдастырушылық сәт.
  • Мотивация-балалардың алдында сабақтың мақсатын қою - "нәтижеге жұмыс".
  • Негізгі-балалармен тікелей жұмыс.
  • Бекіту-қорытындылар, бағалау, марапаттау.

Қолданылатын әдістер:

Ойын әдісі, көрнекі, ауызша, танымдық, практикалық, ынталандыру.

Демонстрациялық материал:

Жануарлардың суреттері немесе  мүсіндері.

  • Екі шеңбер: бірі - "Жапырақты орман", екіншісі — "Қылқан жапырақты орман".
  •  Орман дыбыстарының аудио жазбалары.
  • Жануарлар жазылған жұмбақтар мен карточкалар.
  •  «Сен білесің бе?» презентациясы
  •  Жасанды күнбағыс гүлдері.
  • Тыныш фондық музыка таңдауы.

* * * 1 бөлімі * * * -  № 1, № 2. Слайд

Сабақ барысы:

1. Үйымдастыру кезеңі (1 минут).

- Балалар, бүгін біз орманға қызықты саяхатқа шығамыз. Бірақ орманға ғана емес, бірден екі - жапырақты және қылқан жапырақты орманға баратын боламыз! Дайынсыңдар ма? (Балалардың жауаптары.)

— Көздеріңді жұмыңдар, тыңдаңыздар: (орман дыбыстары қосылады) - құстар сайрап жатыр, желдің уілдеген дауысы шығады... Көздеріңді ашыңдар - міне, біз ормандамыз!

2. Әңгімелесу-жалпылау (2–3 минут).

Сұрақтар — - жапырақты орманда қандай ағаштар өседі? (емен, қайың, үйеңкі)

- Ал қылқан жапырақты ағашта? (шырша, қарағай, самырсын)

— Олар қалай ерекшеленеді? (Балалардың жауаптары.)

— Енді жануарлар туралы сөйлесейік. Орманда кім тұрады? (Жауаптар.)

Педагог жануардың суретін көрсетеді және оның қай жерде тұратынын анықтау керек: жапырақты немесе қылқан жапырақты орманда ма?

  • Тиін — екі орманда да
  • Бұлан — қылқан
  • Кірпі — жапырақты
  • Аю — қылқан
  • Қоян — жапырақты
  • Тоқылдақ — жапырақты
  • Қасқыр — қылқан

№ 3. слайд

3. «Орман бойынша  салу» ойыны(4–5 минут).

Педагог  екі шеңберді жерге қояды.— Міне, біздің жапырақты орманымыз, міне, қылқан жапырақты орманымыз.

Енді сіз кезек-кезек жануар картасын алып, оны қажетті орманға саласыз. Өз таңдауыңызды түсіндіріңіз!

(Балалар кезек-кезек жануарларды қолайлы шеңберге орналастырады. Қалғандары көмектеседі және талқылайды).

4.  "Орманда"  сергіту сәті(1-2 минут). 

(Мәтінді ересектер оқиды, балалар қимылдарды қайталайды).

 

1.Қонжық оянады:

Аю қатты ұйықтады,

(қолды жоғары созу)

Оянған кезде ол есіней бастады.

(есінеу және екі жаққа созылу)

Ол орманға тура жүрді —

(аяқ басу, орнында жүру, қолдары сәл бүгілген — "аяқтары")

Баяу, бірақ өте түзу.

(баяу жүру)

2. Қоян жол бойымен секіреді:

Ал бізге қарай сұр қоян келе жатыр,

(қолдары - «құлақтары» басында)

Ол орманда шебер секіреді.

(екі аяқпен секіру)

Бір – секіру, екі – секіру,

(алға екі секіру)

Құлағы жоғары, мұрын құмда!

(алға еңкею,– «құлақтары» қолдары басында)

3. Тиін қарағайдан секірді:

Бірақ  тиін өте тентек —

(орнында секіру, қолдары - "аяқтары" бүгілген)

Секіріп!, ағаш діңгегіне отырды.

(отырыңдар)

Артқы жағында үлпілдекті құйрық —

(қолдары артқы жағында, толқын тәрізді қозғалыс- "құйрық")

Өте  ақылды  кішкентай жануар!

(тұру, қолдары екі жаққа)

4. Аспанда құстар ұшып жүр:

Құстар аспанда ұшып кетті —

(қолдарымызды қанат сияқты қағамыз)

Бір-екі-үш — және қайтадан төмен.

(тіземізді бүгіп отырамыз)

Бізді істер мен кітаптар бізді күтсін —

Демалдыңыздар -жарайсыңдар!

 

5.  «Жануарды тап» ойыны (2 минут).

Педагог қысқа жұмбақтарды оқиды, балалар аңның қай орманда өмір сүретінін болжап, айтады.

Қоян (жапырақты орман)

Сылдырдан қорқады,
Шошынып жортады.

(Қоян)

Тиін (екі  орманда да)

Жауымнан мен қашқанда
Ағаштарға самғап бағам
Ал қарыным ашқанда
Отырып ап жаңғақ шағам (Тиін)

Бұлан (қылқан жапырақты орман)

Ол орманда тыныш жүреді,

Мүйіздері жіңішке еменнің бұтақтарындай.

Үлкен, маңызды, орманшы сияқты,

Сіз дұрыс таптыңыз ба? Бұл…

(Бұлан)

Қасқыр (қылқан жапырақты орман)

Аузы бейне шалғы орақ,
Шөп емес, бірақ мал орады.
                                                                         (Қасқыр)

Тоқылдақ (жапырақты орман)

Орманда жоғары
Ағашқа қонады.
Тұмсығын балға етіп,
Тарсылдатып соғады

                                                  (Тоқылдақ)

Түлкі (қылқан жапырақты орман)

Өзі бір қу,
Жүрген жері айқай шу
                                                           (Түлкі)

 

 

6. Жалпылау (1 минут)

— Жарайсыңдар, балалар! Бүгін біз бірден екі орманды аралап, оларда кім тұратынын білдік. Жануарларға қалай қарау керек? (Қорғау, қорқытпау, орманға қоқыс тастамау, т.б.)

№ 4, № 5 слайд (көрнекі бекіту үшін).

 

 

 

* * * 2 часть * * *

  1. Ұйымдастыру  кезеңі (1 минута).

- Ал, құрметті балалар, енді сендер орманда мекендейтін жануарлар туралы білімдеріңді көрсеттіңдер. Сіздер шынымен өсімдіктер әлемін және оның жеке өсімдіктер түрлерін білесіз бе? Ұсынылған жұмбақты шешкеннен кейін біз енді не туралы айтатымыз  түсінетін боласыңдар.

1. Ғажайып күн: бұл күнде жүз терезе бар,

Сол терезелерден жүздеген кішкентай қара домалақтар көрінеді.                           (Күнбағыс)

- Сонымен, бүгін біз «күнбағыс» деп аталатын керемет өсімдік жасаймыз. Бірақ алдымен «танымдық  парағы».

                          (3 дана- слайдтарды көрсету)

№ 6. слайд

Күнбағыс - бізге таныс өсімдік, бірақ оның құпиясы да көп. Дұрыс айтылуы «күнбағыс». Бұл таңнан кешке дейін күнді бақылайтын әдемі, күшті өсімдік.

№ 7. слайд

Күнбағыс - Солтүстік және Оңтүстік Америкадан шыққан 69 расталған түрі бар биік өсімдік немесе бұта. Бұл өсімдік адалдықты, сәттілікті, сенім мен үмітті білдіреді.

№ 8. слайд

Күнбағыс өнерде танымал болды және адамдар үшін өте пайдалы: одан өсімдік майы, халва және тағы басқалар жасалады. Күнбағыс емдік мақсатта қолданылады және косметика, қағаз, сабын және бояулар өндіру үшін қолданылады.

  1. Негізгі бөлігі (12 минут).

- Жұмысты бастамас бұрын топқа бөлініп алайық.

  •                        мен 3 топқа бөлінеді)

- Әрине, тапсырманы орындамас бұрын, қолдарымызға жаттығу жасап алайық.

Бір, екі, үш, төрт (балалар қол шапалақтайды)

- әлемде дос топ жоқ.

Қыздар мен ұлдар саусақтарымызды иеміз.

Бірінші саусақ және екінші, үшінші және төртінші,

Кішкентай саусақ қымбатты, кішкентай, бірақ мақтаншақ!

Жұмысқа қажетті материалдар беріледі: қағаз парағы (негізгі парақ), күнбағыс элементтері қағаздан жасалған дайындамалары, желім қарындашы, шеңбер үлгісі, қарындаш, өшіргіш, салфетка.

Орындалу реті:

  • қарапайым қарындашпен қағаз парағында шеңбер үлгісін пайдаланып – балалар қағаздың ортасына шеңбер сызады;
  •  орнату –  көлемді аппликация жасау үшін барлық бөлшектерді олардың төменгі бөлігіне ғана бекіту керек (мұғалім желімді қай жерге жағу керектігін көрсетеді);
  • шеңбердің айналасына сары қағаздың «жапырақ» бөліктерін желімдеп, тек қана кесіндінің негізін бекітіп, шеңбердің сыртқы жиектерімен жұмыс істеуге кіріседі;
  •  Балалар «жапырақтардың» келесі қатарын бірінші қатардағы бос орындар ретінде орналастырады, бірақ кесіндінің негізін ғана бекітіп, шахмат үлгісінде орналастырады;
  •  ішіндегі сызылған шеңберді қара дайындамалармен, өсімдіктің «тұқымдарын» сары дайындамалармен, қатар-қатар, бөліктің негізін ғана бекітіп, шахмат үлгісімен безендіру;
  • өсімдіктің сабағы мен жапырақтарын безендіреміз;
  • Жұмысты аяқтағанша орындаймыз.

Қорытынды бөлім (2 минут).

Бекітуге арналған сұрақтар:

1. Сізге күнбағыс өсімдігі ұнайды ма? Несімен?

2. Күнбағысты табиғатта немесе өмірде қай жерде кездестіреміз?

3. Дәл қазір біздің сыныпты күнбағыспен безендіргіңіз келе ме?

4. Педагог үлкен жақтауды береді, оған балалар үш жұмысты бірге салып, әдемі күнбағыстан гүл шоғын жасайды.

Түсініктеме түрінде орындалған жұмысты ауызша бағалау.


Текст